Hvordan man laver en origami-dinosaur

Forfatter: Mike Robinson
Oprettelsesdato: 12 September 2021
Opdateringsdato: 10 Kan 2024
Anonim
How To Make an Easy Origami Dinosaur
Video.: How To Make an Easy Origami Dinosaur

Indhold

• Når du starter, skal papirets yderside vende mod dig.
  • Udtrykket "ren" henviser til en type origami, der kun bruger grundlæggende folder ind og ud.
  • Lav en dalfoldning mod den centrale krølle. Fold den øverste højre del, indtil du finder papirets centrale krøller. Fold venstre del på samme måde, indtil du finder den midterste krølle.
    • "Valley fold" er en type origamifold, hvor du folder papiret indad og danner en depression mod dig i stedet for udad.

• Forkrøll ved halveringsvinklen. Fold venstre inderside opad, indtil kanten møder bunden af ​​de dele, du allerede har foldet. Skræl godt og udfold derefter.
    • Til dette trin skal du kun krølle midten af ​​folden og ikke dens fulde forlængelse. Centret af krøllen skal krydse den første prækrøll, der blev oprettet i det forrige trin.
    • Når du er færdig, skal du vende papiret, så indersiden vender mod dig.
  • Fold toppen ned. Bring spidsen fra top til bund, indtil du når det punkt, hvor folderne mødes.
    • Når du er færdig, skal du vende papiret, så den originale side vender op igen.

• Fold enderne udad. Du vil se, hvad der ser ud til at være en stor trekant i bunden og to firhjulinger øverst. Tag den nederste indvendige kant af hver firkant og fold papiret ud, indtil papiret tillader det at folde uden at rive.
    • Vend papiret til den anden side igen.
  • Løft den øverste flap. Du skal se en trekant med spidsen nede. Tag spidsen og fold trekanten opad, og ret den ud ..
    • Resultatet ligner en diamant med den øverste halvdel større end bunden.

• Fold bundspidsen indad. Fold den nederste ende af diamanten opad, så den er i midten af ​​topspidsen, men ikke når topspidsen helt.
    • Mere præcist, se på den rektangulære del lige under diamantformen. Denne del skal foldes halvt, når du folder spidsen nedefra og op.
    • Når du er færdig, skal du vende papiret om igen.
  • Fold de indre klapper udad. Du vil bemærke to trekantede faner, der mødes i midten af ​​papiret. Fold disse klapper ud så langt du kan, så længe de forbliver lige og uden risiko for at rive.
  • Fold bagklappen ud. Mærk bagsiden af ​​papiret. Der skal have været en klap på ryggen løs nok til at bevæge sig uden at påvirke resten af ​​strukturen. Fold klappen ud, og læg den ned.
    • Vend papiret, når du er færdig.
  • Tilføj dimension. Lav et fold øverst, placer foldet, så bjergfoldningen når krøllen og adskiller enden af ​​strukturen fra det meste af det rektangulære legeme. Dalsid de nederste sider, så længe de kan holde uden at rive.
    • "Bjergfoldningen" er en type origamifold, hvor du folder papiret ender udad og danner en "bjergtop" foran dig.
    • For at lave folder i origami bruges både dal- og bjergfoldninger. Lad først en dal foldes indad. Lav krøllen, og vend derefter spidsen tilbage med en bjergfoldning fra det markerede punkt.
    • Vend papiret, når du er færdig.
  • Lav læg i bunden. Valley fold krøllen, der er længere nede på papiret. Lav en bjergfoldning af en tynd strimmel lige over dalen fold for at fuldføre folden.
  • Lav to bjergfoldninger mere. Den første fold skal være lige på kanten af ​​papiret. For det andet skal hele papiret foldes halvt lodret.
  • Bøj dit hoved indad. Der er ingen defineret hovedposition, så brug dit øje til at bestemme, hvad der ser bedst ud. Hovedet er ved spidsen nu. Som hovedregel skal du ikke bøje dit hoved for meget, så det ikke overlapper nogen af ​​dine ben eller på din krop.
    • Drej origami, indtil den største trekant, der danner halen, kan hvile på bordet.
    • Dette trin fuldender din origami Tyrannosaurus Rex.
  • Metode 2 af 2: Mellemliggende niveau af pterodactyl

1. Lav en krøll i papiret. Tag et ark firkantet origamipapir, og fold det i dalen, halvt og vandret. Fold godt ud og udfolde dig.
      • Valley fold er en type origami fold, hvor enden, du arbejder med, foldes indad mod dig, hvilket skaber en "dal" eller depression langs folden.
      • Når du er færdig med dette trin, skal du dreje papiret 45 °. Det skal være i en diamantposition med den ene ende øverst og den anden i bunden.
    2. Dalen fold det nederste hjørne. Tag den nederste kant, og fold den opad, indtil du finder papirets centrum, hvilket er markeret med krydset mellem de tidligere folder.
      • Drej modellen til den anden side, når du er færdig.
    3. Lav en ny krølle. Fold op og ind i den nederste kant, så folden følger den imaginære linie, der forbinder højre og venstre hjørne af papirmodellen. Skræl godt og udfold derefter.
    4. Opret en vandret dalfoldning i frontlaget. Del den nederste halvdel af din model mentalt i to igen. Fold den nederste del opad og indad, og del dette afsnit i halvdelen. Tag kun det forreste lag, idet du forlader bagsiden.
      • Bemærk, at den nederste kant finder den krølle, der er gjort lige før dette trin.
    5. Lav en krøll i midten af ​​modellen. Fold modellen (i dalen) i halvdelen lodret. Fold godt ud og udfolde dig.
    6. Lav yderligere to folder. Se på modellen foran dig. Der skal være en meget klar trekant øverst. Dalsfold den øverste højre ende af denne trekant nedad, så det nederste højre hjørne af det trekantede afsnit foldes i to lige store vinkler. Skræl godt og udfold derefter.
      • For den anden krølning gentages den samme procedure med den venstre del af det trekantede afsnit.
    7. Vip spidsen to gange. Fokuser på modelens øverste kant. Det markeres i halvdelen af ​​dets centrale forfoldning. Dalsfold hver halvdel af dette tip, så de resulterende vinkler er ens i størrelse. Skræl godt, og udfold derefter.
      • Bemærk, at den nederste kant af hver krølle, i dette trin, skal stoppe ved den laveste synlige diagonale linje, som blev lavet tidligere.
    8. Dimensionere modellen. Du bliver nødt til at lave en række dale- og bjergfoldninger langs de tidligere folder for at tilføje dimension til din model. Disse folder skal bruges til at krølle papirmodellen permanent, men fold ikke kanterne helt. Bemærk også, at en bjergfold er det modsatte af en dalfold: fold enderne udad, hvilket skaber en bjerglignende top langs den samme fold.
      • Overhold den omvendte trekant, der dannes i bunden af ​​modellen. Lav en dalfoldning halvt og lodret.
      • Bjerg fold toppen af ​​modellen halvt lodret.
      • Valley fold de to øverste og to nederste diagonale folder.
      • Undersøg de resterende folder, der blev lavet i din første foldegruppe. Fold den indvendige del af de to folder ned, og stop, når du når de andre folder. Bjergfold resten af ​​de to folder.
      • Vend modellen om, når du er færdig.
    9. Valley fold toppen. Fold den øverste ende ned, så folden forbinder de indre hjørner lige under denne ende.
      • På dette tidspunkt kan du komprimere modellen ved at tage sidens trekantede klapper og skubbe dem indad.
      • Drej modellen 90 °, inden du fortsætter.
    10. Lav en intern omvendt foldning. Bemærk, at papirklappen kommer ud fra højre side af din model. Fold den nederste venstre kant af denne flap ind i et bjerg, idet vinklen adskilles i lige store dele.
      • Bemærk, at det rigtige nederste hjørne af denne fane er under den synlige overflade af modellen. Du skal bruge denne ende og ikke den synlige ende, når du folder.
    11. Lav en lignende ekstern omvendt foldning. Mens du arbejder med den samme fane som i det foregående trin, skal du se på den nederste ydre kant af den nyoprettede trekantede del. Lav en dalfoldning i denne ende, og adskill denne vinkel effektivt i lige store dele.
      • Drej modellen 90 °, når du er færdig.
    12. Valley fold toppen. Lad den foldede klap sidde på den øverste venstre side af modellen og se på hoveddelen, inklusive klappen, der hænger på højre side. Opret en imaginær linje mellem det yderste venstre og det yderste. Dalsfold denne linje.
      • Vend modellen, når du er færdig.
    13. Delfold modellen vandret og halvt. Du skal skelne mellem et tydeligt tip på venstre side af modellen. Fold modellen vandret og del spidsen i to lige store halvdele.
      • Når du er færdig, skal du dreje modellen yderligere 90 °. Du skal være i stand til at skelne tydeligt mellem to vinger og en krop. Spred vingerne ved at skubbe dem ned og væk fra kroppen.
    14. Tryk på den nederste ende af kroppen. Langs kropsdelen vil du se, at foldene har dannet det, der ser ud til at være et "W" og en top i bunden. Tryk forsigtigt denne top indad, hvilket skaber en flad kant på toppen af ​​modellen.
      • Bemærk, at dette nyoprettede flade område skal have en trekantet form.
      • Vend modellen efter færdiggørelse.
    15. Lav flere lige folder. Bemærk de to løse dele øverst på vingerne. Lav en bjergfold langs det ydre hjørne af hver del, og fold derefter hovedfolden ud og hold vingerne sammen.
    16. Lav buede folder langs modellen. Overhold de to nederste halvtriangulære dele af kroppen. Lav en dalfoldning, der forsigtigt kurver, og forbinder de nederste ender af disse dele til den ydre del af hvert øvre ydre hjørne.
      • Derefter skal du lave mere buede dalfoldninger. Disse folder skal forbinde de yderste hjørner af de to vinger til de inderste nederste hjørner af hver vinge. Kurven skal komme ind i en jævn vinkel.
      • Når kurverne er lavet, trækkes de nederste klapper, der er produceret af folderne, ind i de øverste vinger nedenunder.
      • Vend modellen, når du er færdig, og drej den 90 °.
    17. Arbejd på hovedet. Træk forsigtigt hovedet nedad og bøj det med den naturlige fold.
      • Hovedet skal være på højre side af modellen.
      • Når du er færdig, skal du dreje modellen igen 90 °.
    18. Giv dit hoved mere definition. Lav en bjergfoldning til højre for hovedklappen, og en anden forbinder bunden af ​​folden til kroppen. Opret en dalfold ved at adskille det resulterende kryds mellem de to dalfoldninger i midten.
      • Hovedet skal være til højre under dette trin.
      • Vend modellen, når du er færdig. Gentag den samme procedure på hovedet på den anden side, og drej modellen, indtil vingerne er åbne og flade foran dig, og hovedet vender opad.
    19. Dalsfold dit hoved. Du skal være i stand til at observere en naturlig krølle tæt på hoveddelen. Dalsfold langs denne fold.
      • Dette trin fuldender modellen. Undersøg alle sider og tryk eventuelt løse folder, hvis det ønskes, for at sikre formen.

Nødvendige materialer

• Firkantet papir til origami.

er en wiki, hvilket betyder, at mange artikler er krevet af flere forfattere. For at oprette denne artikel deltog 46 peroner, nogle anonyme, i den udgave og forbedring over tid. Der er hundretuinder ...

er en wiki, hvilket betyder, at mange artikler er krevet af flere forfattere. For at oprette denne artikel har 20 peroner, nogle anonyme, deltaget i den udgave og forbedring over tid. ammenligning af...